گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

حق الزحمه پایـه خـدمات حرفـه ای حسابداران سال ۹۸

به موجب مفاد موارد (۴) و (۵) آیین نامه تعیین حق الزحمه پایه خدمات حرفه ای جامعه حسابداران ایران، حداقل نرخ مبنای محاسبه حق الزحمه پایه خدمات حرفه ای بر حساب رتبه شغلی، برای قراردادهای منقعده، از ابتدای سال ۱۳۹۸ یه شرح جدول زیر اعلام می گردد:

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید: حق الزحمه خدمات حرفه ای حسابداران سال 98

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه دوره زمستان ۹۷

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه زمستان ۱۳۹۷ تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۸ تمدید شد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:‌ مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند اما باتوجه به مصادف بودن مهلت ارائه اظهارنامه دوره چهارم (فصل زمستان) با تعطیلات نوروز و به منظور تکریم و رفاه حال مودیان گرامی بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده مهلت ارائه اظهارنامه این دوره تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۸ تمدید شد.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید: تمدید مهلت ارائه اظهارنامه دوره زمستان ۹۷

چه کسانی «ترک کار» می‌کنند؟

تسنیم/ در میان دلایل برای ترک کار ، «پایین بودن درآمد» اولین و اصلی ترین دلیل نیروهای شاغل برای ترک کار است.

یکی از اساسی ترین و مهم ترین شاخص های بازار کار، نرخ بیکاری است و یکی از عوامل مهم و موثر بر آن پدیده «ترک شغل» می باشد. ترک شغل ممکن است در جهت رونق بازار کار و تلاش فرد شاغل برای جستجوی کار بهتر یا در مقابل به دلایل رکود در بازار،نارضایتی شغلی، تعطیلی محل کار یا سایر موارد باشد.

کارشناسان،دلایل ترک شغل را به دو دسته ارادی(اختیاری) و غیر ارادی (غیر اختیاری) تقسیم می کنند. در این گزارش با استفاده از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران طی سال های ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۵ به بررسی اثر بیکاران قبلا شاغل به ویژه بیکاران ارادی در میزان بیکاری کشور پرداخت شده است.

در این گزارش منظور از بیکاران قبلا شاغل ،بیکارانی هستند که در ۵سال گذشته حداقل دو هفته به صورت مستمر مطابق تعریف کار کرده و بنا به دلایلی از جمله پایین بودن درآمد، تعطیلی دائمی محل کار،فصلی بودن کار، موقتی بودن کار و…شغل خود را ترک کرده و در طی دوره زمانی مرجع در جستجوی کار بوده یا تمایل به انجام کار داشته اند.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید: چه کسانی «ترک کار» می‌کنند؟

حذف سود مرکب وام‌های بانکی

خراسان/ با مصوبه اخیر مجلس برای حذف سود مرکب از نظام بانکی، گام مهمی برای رفع تعهدات وام گیرندگان برداشته خواهد شد.

مجلس دو هفته پیش مصوبه بانکی مهمی برای وام گیرندگان بانکی داشت که در فضای خبری بازتابی نداشت. طبق این مصوبه، قرار است سود مرکب از نظام بانکی حذف شود.

به گفته دکتر حسین زاده بحرینی نماینده مشهد هم اکنون، بانک ها بابت تاخیر در پرداخت اقساط جریمه می گیرند و حتی جریمه های پرداخت نشده نیز مشمول جریمه می شود و بعضا وام گیرنده، تا چند برابر اصل وام، مشمول پرداخت می‌شود که با این مصوبه جدید پرونده های قبلی معوقات وام تعیین تکلیف خواهد شد.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید: حذف سود مرکب وام‌های بانکی

 

لغو ممنوعیت واردات خودروهای خارجی

دولت ممنوعیت واردات خودروهای خارجی دپو شده در گمرکات و مناطق ازاد را لغو کرد.

طبق مصوبه جدید دولت که از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده خودروهای موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارای قبض انبار تعیین تکلیف شد.

طبق اظهارات مسئولان بالغ بر ۱۳ تا ۱۴ هزار خودرو در حال حاضر مشمول این مصوبه می‌شوند که امکان ترخیص آنها وجود دارد.

این مصوبه که در تاریخ ۱۶ دی ماه ۹۷ ابلاغ شده آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۷.۱۰.۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت امور اقتصادی و دارایی و دادگستری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه دارای قبض انبار اماکن گمرگی، مناطق آزاد تجاری – صنعتی با مناطق ویژه اقتصادی می‌باشند، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بلامانع می‌باشد؛ همچنین کلیه ثبت سفارشات قبلی خودرو «اعم از بانکی و غیربانکی» لغو می‌شود.

تبصره – خودروهایی که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه دارای قبض انبار بوده و با رویه بانگی تأمین ارز گردیده‌اند، با پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با نیت سفارش بانگی قابل ترخیص می‌باشند. هر نوع تخصیص ارز جدید برای این ثبت سفارش‌ها ممنوع است.

٢- خودروهای با ارزش بیش از چهل هزار دلار با محاسبه و پرداخت چهل واحد درصد سود بازرگانی، مازاد بر مأخذ حقوق ورودی مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات، براساس شرایط بند (۱) این تصویب نامه قابل ثبت سفارش و ترخیص می‌باشند.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید: لغو ممنوعیت واردات خودروهای خارجی