گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

تازه های بورس : سرو پاستا در منوی عرضه اولیه!

شاخص بورس امروز با ثبت رشد بیش از 23هزار واحدی از ارتفاع یک میلیون واحد گذر کرد تا به این لحظه بیش از یک میلیارد و 684 میلیون سهم و حق تقدم نیز به‌ارزشی بالغ بر 2 هزار و 568 میلیارد تومان در 264 هزار نوبت توسط معامله‌گران دست به دست شده است.



بیشترین اثر مثبت بر صعود و رکوردشکنی شاخص بورس هم تا به این لحظه توسط شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس رقم خورده است.


در بازارهای فرابورس نیز تاکنون با ثبت دادوستد ۵۲۰ میلیون ورقه به‌ارزش بیش از ۸۵۱ میلیارد تومان در ۱۱۹ هزار نوبت، شاخص فرابورس رشد ۱۷۶واحدی را تجربه کرده و در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۲۶ واحد قرار گرفته است.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: تازه های بورس : سرو پاستا در منوی عرضه اولیه!

تاثیر شگفت انگیز بازاریابی اینترنتی بر بازارهای سنتی

ارتباطات در دنیای تکنولوژی امروز یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به هدف در بازاریابی و ابزار های  اینترنتی وسیله های جدید ارتباطی هستند.همان طور که اینترنت توانسته بر سبک زندگی بشری تاثیر بگذارد بر نوع بازاریابی هم تاثیر داشته است.


از این رو بازاریابی اینترنتی نیز نسبت به بازاریابی سنتی تغییرات چشمگیری داشته است. با آمدن تکنولوژی به زندگی انسانها نه تنها نوع نیازهای آنها تغییر نکرد بلکه بیشتر از پیش شد؛ از این رو ابزارهای چگونگی تامین نیازهای جدید و قدیم دستخوش تغییر شد تا بتواند بهتر از پیش حلال مشکلات بشری باشد.


تغییراتی که از آنها سخن گفتیم می‌تواند در تکنیکهای بازاریابی و چگونگی به کارگیری آنها نمود پیدا کرده باشد. در عصری که اینترنت حکومت می‌کند بازاریابی می‌تواند در پی ارضای نیازهای مشتریان و خواسته‌های آنها باشد که روشهای شناخت و برآورد کردن آن نیازها در این عصر تغییراتی کرده است.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: تاثیر شگفت انگیز بازاریابی اینترنتی بر بازارهای سنتی

تهاتر در کسب و کار

تهاتر یا «Barter» نوعی معامله است که در آن فرد در مقابل کالایی که به دیگری تحویل می‌دهد، یک کالای دیگر دریافت می‌کند. تهاتر در لغت به معنای تبادل کالا, مساوی و برابر شدن و معاملات پایاپای می باشد.


در این گونه معاملات دوطرف به صورت پایاپای به هم بدهکار و بستانکار می شوند, بدین شکل که هم خواسته های هم را برآورده می کنند و هم در مقابل بهم دین دارند.درواقع، تهاتر نوعی ایفای تعهد می باشد و در آن پرداخت نقدی وجود ندارد.


اهمیت تهاتر

مردم، شرکت‌ها و دولت‌ها در هر دوره زمانی به علت‌های خاصی به سمت معامله‌های تهاتری روی می‌آورند. برخی از مهم‌ترین علت‌های شکل‌گیری این مبادله پایاپای را باهم می‌خوانیم:


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: تهاتر در کسب و کار

واحد پول ایران «تومان» می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه جزئیات لایحه اصلاح قانون واحد پول و بانکی کشور را تصویب کردند.


به گزارش ایسنا، براین اساس ماده یک قانون پولی و بانکی کشور مصوبه ۱۸ /۴/ ۱۳۵۱ و بند‌های آن با اصلاحات بعدی به شرح زیر اصلاح می‌شود:


ماده یک- واحد پول ایران تومان است و هر تومان برابر ۱۰ هزار ریال جاری و معادل یکصد قران است.


تبصره ۱- برابری پول‌های خارجی نسبت به تومان و نرخ خرید و فروش ارز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب نظام ارزی حاکم و با رعایت ذخایر ارزی و تعهدات کشور در مقابل صندوق بین المللی پول محاسبه و تعیین می‌شود.


تبصره ۲ – دوره گردش موازی و اعتبار هم زمان تومان و قران که در این قانون دوره گذار نامیده می‌شود حداکثر سه سال با رعایت تبصره چهار این ماده می‌باشد. طریقه جمع آوری و شرایط خروج اسکناس‌ها و سکه‌های ریال بر طبق مفاد بنده ب. ماده ۳ و بند ج. ماده ۴ این قانون حسب مورد تعیین و اجرا می‌شود.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: واحد پول ایران «تومان» می‌شود

انواع قرارداد های پیمانکاری

به طور کلی قرارداد پیمانکاری، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار (مقاطعه کار) واگذار می‌کند؛ موضوع قرارداد پیمانکاری ممکن است ایجاد ساختمان، حمل و نقل و یا تهیه و تدارک کالا باشد.


برای تنظیم یک قرارداد پیمانکاری باید ابتدا طرفین قرارداد به طور دقیق تعیین شده و رابطه آنها با یکدیگر نیز کاملا تبیین شود. قدم بعدی تبیین ماهیت خدمت موضوع قرارداد است. یعنی در قرارداد باید به تفصیل شرح داده شود که کارفرما از پیمانکار چه توقعاتی دارد و می‌خواهد پیمانکار چه خدماتی را به او ارائه دهد.



برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: انواع قرارداد های پیمانکاری