گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

پول پرقدرت(پایه پولی)

در بحث عرضه پول چند مفهوم شامل نقدینگی، پول پرقدرت یا پایه پولی و تعریف محدود پول وجود دارد.برای اینکه این پول هنگامی که به بازار وارد می شود، با مکانیسم ضریب فزاینده؛ چند برابر خودش را ایجاد می کند و این امر هم به علت وجود مکانیسم حساب های جاری و پس انداز است که به آن پول پر قدرت می گوییم.

تعریف محدود پول یا M1 که غالبا از آن به عنوان عرضه پول استفاده می شود عبارت است از اسکناس و مسکوکات در نزد مردم به علاوه سپرده های جاری مردم در بانک ها و در موسسات پولی که جزو بانک ها به حساب نمی آیند، ولی سپرده های جاری نام می گیرند.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید: پول پرقدرت(پایه پولی)

۱۰ اشتباه بزرگی که شرکت ها در قیمت گذاری مرتکب میشوند

هنگامی که زمان قیمت گذاری کالا یا خدمات در شرکت ها می شود بعضی از مدیران به اشتباه فاکتور هایی را برای قیمت گذاری انتخاب میکنند که اثر منفی در فروش محصول خود دارد. در ادامه ۱۰ مورد در جهت قیمت گذاری صحیح بیان شده است.

۱ تعیین قیمت براساس هزینه‌ها، نه براساس درک مشتری از ارزش ارائه شده

تعیین قیمت براساس هزینه‌ها ناگزیر به یکی از این دو سناریو منتهی خواهد شد: ۱) اگر قیمت بالاتر از ادراک مشتریان از ارزش آن باشد، هزینه‌های فروش بالامی‌رود، تخفیف‌ها افزایش می‌یابد، چرخه فروش طولانی و کند می‌شود و در نتیجه سودآوری افت میکند. ۲) اگر قیمت پایین‌تر از ادراک مشتریان از ارزش آن باشد، سرعت فروش افزایش می‌یابد، اما شرکت‌ها در سودآوری دچار مشکل خواهند شد و نمیتوانند سودآوری خود را بیشینه سازی کنند.

فاکتور صوری و کد فروشی

فاکتور صوری نوعی ابزار غیرقانونی برای عملیات حساب سازی است. ماهیت آن با چهره قانونی یعنی صدور فاکتور رسمی اجرا می شود ولی نوع استفاده و کاربری تغییر می کند.

این فاکتورهایی با شکل مورد قبول سازمان امور مالیاتی می باشند که ظاهرا بابت ارائه خدمات و یا انجام معامله صادر شده اند اما در حقیقت به صورت صوری بوده و مبتنی بر هیچ معامله یا ارائه خدماتی نیستند و تنها خود فاکتور خرید و فروش می شود.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید: فاکتور صوری و کد فروشی

دانلود نرم افزار مالیات من ویژه مودیان مالیاتی

نرم افزار مالیات من که فعلا ویژه تلفن های هوشمند اندرویدی توسط سازامان مالیاتی کشور و برای مودیان طراحی شده است دارای امکانات متعددی می باشد که در ادامه قابل دانلود و به ویژگی های آن اشاره شده است.

نرم افزار مالیات من

  1. امکان ورود و احراز هویت با اطلاعات کاربری ایجاد شده در سامانه ثبت نام الکترونیک.
    1. مودیان مالیاتی پس از تکمیل ثبت نام شماره اقتصادی خود دارای یک نام کاربری و کلمه عبور محرمانه می باشند که می توانند از بسیاری از خدمات الکترونیک مالیاتی از جمله نرم افزار هوشمند گوشی استفاده نمایند.
  2.  نمایش یک پروفایل واحد در نرم افزار مالیات من برای مودیان که بیش از یک نام کاربری دارند.
    1. به عبارتی چنانچه مودی با هر کدام از اطلاعات نام کاربری خود وارد نرم افزار هوشمند گوشی شود پروفایل مالیاتی کامل خود و اطلاعات سایر ثبت نام های خود را مشاهده می نماید.