گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

سهم و سهام در بورس دقیقا چیست؟

هر شرکت سهامی خاص یا سهامی عام به قسمت‌هایی مساوی تقسیم می‌شود که به هر یک از این قسمت‌ها یک سهم گفته می‌شود.

اساسی‌ترین فرق بین یک شرکت سهامی خاص با سهامی عام این است که همه می‌توانند سهام شرکت‌های عام را خرید و فروش کنند ولی سهام شرکت‌های سهامی خاص در مالکیت عده‌ای خاص است.

وقتی که شما یک سهم از شرکت خریداری می‌کنید در فعالیت‌ها، و سود و زیان آن شرکت شریک می‌شوید و سهامدار آن شرکت خواهید بود.

ورقه سهم چیست؟

 

ورقه سهم سند قابل معامله‌ای است که نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن داراست.

در واقع برگه سهام، نشان‌دهنده مالکیت تعداد مشخصی سهام یک شرکت است و اطلاعات مهمی از قبیل نام شرکت، شماره ثبت، نام و مشخصات دارنده سهام و مبلغ اسمی سهم بر روی آن نوشته شده است.

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: سهم و سهام در بورس دقیقا چیست؟

بازاریابی اجازه ای

اولین بار در سال ۱۹۹۹ ایده بازاریابی اجازه ای وارد بازار کار شد. اصل و اساس این نوع بازاریابی بدین گونه بود که در آن همه نیاز مشتری پرسیده  شود و قبل از آنکه از آنان اطلاعات کامل دریافت نکردند هیچ گونه پیام تبلیغاتی را برای مشتریان ارسال نکنند.

همان طور که از اسمش پیداست به نوعی از مشتریان خود اجازه می گیرند تا محصولات و خدمات خود را به آنها عرضه نمایند. بازاریابی اجازه ای قدرت را به مصرف کننده منتقل می کند. اینکه مصرف کننده اجازه بدهد تا شما اطلاعات محصول خود را به وی بدهید، به تصمیم او بستگی دارد.

بازاریابی اجازه ای

بازاریابی اجازه ای، بهره وری هرگونه استراتژی بازاریابی را با نشانه گیری روی مشتریان بالقوه ای که احتمال بیشتری برای تعامل دارند، افزایش می دهد. همچنین به مخاطبان شما فرصتی برای انتخاب می دهد.

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: بازاریابی اجازه ای

ui و ux چیست؟

ui و ux دو موضوع بسیار مهم در طراحی و برنامه نویسی وب سایت هستند که مکمل همدیگر هستند . یعنی اگر در کنار هم باشند نتیجه ای که مد نظر ما است را ایجاد خواهد کرد .

UX

UX در حقیقت مخفف عبارت User experience deisgn می باشد که به معنی طراحی تجربه کاربری می باشد. UX فرآیند ایجاد تغیراتی در صفحه سایت یا هر ابزار شما می باشد که تجربیات معقول و خوب و مرتبط با حوزه کاری را کاربران ایجاد می کند. این طراحی شامل کل روند طراحی سایت تا فروش محصول می باشد که از جمله جنبه های آن می توان به نام تجاری، طراحی محصول یا سایت، قابلیت استفاده از محصول یا سایت و عملکرد آسان اشاره کرد.

تجربه کاربر از ابزار شما خیلی مهم است و ممکن است به لحاظ ذهنی در حافظه ذخیره شود. کاربر ابزار شما را درک می کند و در مورد آن فکر می کند. تجربه کاربر همواره میتواند برای ما مفید باشد زیرا به طور مداوم با توجه به تغییرات سیستم های شما می توانید عیب ها و نقص ها را پیدا کند و شما ببینید که کجا نظر کاربران را جلب کرده اید.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ui و ux چیست؟

تسه چیست؟

اوراق تسهیلات مسکن یا به‌اختصار “تسه” همان‌طور که از نام آن پیداست اوراقی در ارتباط با خرید مسکن است،در ادامه در رابطه با این اوراق توضیحاتی ارائه می‌گردد.

اوراق تسهیلات مسکن(تسه) چیست؟

همان‌طور که در جریان هستید طبق قانون بانک مرکزی افرادی که وام جهت خرید مسکن می‌خواهند تنها بایستی به بانک مسکن مراجعه نمایند.

تا چندین سال قبل افراد بایستی به افتتاح حساب سپرده یک‌ساله اقدام می‌کردند و در سرمایه‌شان تغییری ایجاد نمی‌کردند.

تا پس از یک سال بانک مطابق دستورالعمل مبلغ وام را به آن‌ها اعطا می‌کرد.

حال فرض کنید شما جهت خرید خانه نمی‌توانستید یک سال صبر نمایید و به‌این‌ترتیب عملاً در تنگنا قرار می‌گرفتید.

به همین جهت اوراق تسهیلات مسکن از سوی مدیران بانک ایجاد شد تا از این دریچه شما بتوانید زودتر از موعد به وام مسکن دست پیدا کنید.

به‌طورکلی شما با پرداخت مبلغی جهت خرید اوراق تسه نسبت به حالت عادی در دریافت وام اولویت می‌یابید.

سرمایه‌گذاران با دو هدف اقدام به سرمایه‌گذاری در اوراق تسهیلات مسکن می‌نمایند: اول باهدف تبدیل کردن به وام و دوم باهدف استفاده از تغییرات قیمتی اوراق و کسب سود معاملاتی.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: تسه چیست؟

سرمایه‌گذاری و کسب درآمد ماهیانه از بورس ممکن است؟

یکی از دوستانم سهام یک شرکت را خرید و در مدت 3 ماه پول او دوبرابر شد، آیا من هم می‌توانم چنین بازدهی و سود خوبی از سرمایه‌گذاری در بورس کسب کنم؟آیا می‌توانم ماهیانه یک مبلغ ثابت از بورس درآمد داشته باشم؟

اینها سوالاتی هستند که به احتمال قوی در ذهن شماست و سعی می‌کنیم در این مطلب به آنها پاسخ دهیم.

همانطور که احتمال ضرر و زیان سنگین در بورس وجود دارد، کسب سود عالی نیز در بورس امکان‌پذیر است.

خرید سهام در بورس یک سرمایه‌گذاری است و ویژگی سرمایه‌گذاری نیز همین است که شما مطمئن نیستید بازدهی چقدر خواهد بود؟

البته برخی سرمایه‌گذاری‌ها مانند سپرده‌گذاری پول در بانک، اینچنین نیستند ولی بازهم شما مقداری ریسک دارید.

ریسک از دست رفتن ارزش پول به دلیل افزایش نرخ تورم و کم شدن قدرت خرید، ریسکی است که شما با سپرده‌گذاری در بانک متحمل می‌شوید.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: سرمایه‌گذاری و کسب درآمد ماهیانه از بورس ممکن است؟