گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

آنچه در مورد حسابداری سنجش مسئولیت نمی دانید

مجموعه سیستم سازمان  اطلاعاتی که نحوه انجام انواع  مسئولیت ها را در قسمتهای یک موسسه ارزشیابی نماید سیستم حسابداری سنجش مسئولیت نامیده میشود.

حسابداری بر اساس مسئولیت به نوعی سیستم حسابداری اطلاق میگردد که عملکرد سازمانی را طبق خطوط مسئولیت، برنامه ریزی ،اندازه گیری وارزیابی میکند و درآمدها وهزینه ها بر مبنای مراکز مسئولیت تجمیع و گزارش میگردند.

حسابداری سنجش مسئولیت سیستمی است که مسئولیت مالی مدیران را در اجرای وظایف و اختیارات محوله طی گزارشی بصورت دقیق و روشن نمایان میکند.این تعریف شامل سه قسمت اساسی است:

۱- مسئولیت سنجش

۲- اجرا عمیات

۳- گزارش

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: آنچه در مورد حسابداری سنجش مسئولیت نمی دانید

کد اقتصادی چیست و چگونه میتوان آن را دریافت کرد؟

اخذ کد اقتصادی برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول قانون مالیات های مستقیم در زمینه فروش کالا یا خدمات (صادرات و واردات) که لازمه دریافت کارت بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی، صدور فاکتور، متعهد به ارائه اظهارنامه مالیاتی، ارزش افزوده و اخذ قرارداد با مراکز دولتی هستند، الزامی است و ۱۲ رقم است و سازمان امور مالیاتی آن را صادر می کند و مثل شناسه ملی شرکت ها، منحصر به فرد است.

ارائه فاکتورها یا صورت حساب ها با کد اقتصادی جعلی، پیگرد قانونی سنگین دارد. اگر شرکتی ثبت کردید، ۶۰ روز برای دریافت کد اقتصادی ، مهلت دارید. اگر هیچ فعالیت  و عملکردی هم ندارد، باز هم باید  به حوزه مالیاتی در محدوده آدرس قانونی شرکت مراجعه و پرونده مالیاتی تشکیل داده اما الزامی برای دریافت کد اقتصادی ندارید.



برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: کد اقتصادی چیست و چگونه میتوان آن را دریافت کرد؟

تفاوت اظهارنامه اصلی با جایگزین و اصلاحی

تفاوت اظهارنامه های اصلی با  جایگزین و اصلاحی مبحثی است که هر حسابداری باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشد ( به ویژه حسابدارنی که در زمینه مالیاتی مشغول به فعالیت هستند ).

بعد از اینکه شما نرم افزار اظهارنامه رو دانلود، نصب و اجرا می کنید. در بخش نوع اظهارنامه ۳ تا گزینه هست به نام اصلی، جایگزین و اصلاحی که در زمان متفاوتی باید از اونها استفاده بشه.

نوع اظهارنامه اصلی رو زمانی انتخاب می کنیم که هیچ اظهارنامه ای برای سال قبل شرکت یا شخص ارسال نشده و اولین اظهارنامه رو میخوایم ارسال کنیم. این اظهارنامه باید در مهلت قانونی اون که برای اشخاص حقیقی پایان خرداد و اشخاص حقوقی تا ۴ ماه بعد از پایان هر سال مالیاتی هست ارسال بشه تا به علت عدم ارسال، مشمول جریمه نشیم.

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: تفاوت اظهارنامه اصلی با جایگزین و اصلاحی

آموزش ثبت نام الکترونیک اظهارنامه مالیاتی

امور مالی و مالیاتی یکی از بخش های مهم و حیاتی در شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بوده و نیازمند توجه و دقت نظر فراوان است . انجام اعمال مربوط به پرداخت مالیات ها و تنظیم اسناد مربوط به انها و اجرای کلیه مصوبات قانونی در این خصوص باید به افراد خبره و متبحر سپرده شود.

در مرحله اول، پس از ورود به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی باید کد اقتصادی داشته باشید. اطلاعات پایه ای شرکت دریافت شده و پس از تایید شماره تلفن همراه اعلامی در سیستم، تاییدیه پستی با کد پستی  ۱۰ رقمی را در سیستم بارگذاری کنید.

در این مرحله پس از انجام پیش ثبت نام الکترونیک، می بایست بخشی از اطلاعات ثبت شده در مرحله  قبلی از منابع مختلف، استعلام و راستی آزمایی شده و پس از تایید صحت اطلاعات، وارد مرحله سوم شوید. اگر اطلاعات صحیح نبود، موضوع با پیامک به شماره تلفن وارد شده اطلاع داده خواهد شد.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: آموزش ثبت نام الکترونیک اظهارنامه مالیاتی

آشنایی مصور با سامانه معاملات فصلی مالیاتی

سامانه معاملات فصلی مالیاتی طبق ماده ۹۵ و ۱۶۹ مکرر در اختیار مشمولان قانون مالیات مستقیم قرار داشته و کلیه مودیان حقیقی یا حقوقی باید هر ۳ ماه یک بار (تا ۴۵ روز پس از پایان هر فصل)، بایستی اطلاعات فصلی خرید و فروش و قرارداد ها را ثبت کنند. در این مقاله به آموزش سامانه و نحوه کارکرد هر بخش می پردازیم.

طبق دستورالعمل ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم، کلیه  مودیان موظف هستید که صورت معاملات سه ماهه خود را طبق دستورالعمل و رویه و فرآیندی که در سامانه معاملات فصلی ارائه شده، ثبت کنند. کلیه اطلاعات خرید و فروش و قراردادها و پرداختی ها و دریافتی های قراردادی و غیر قراردادی که مشمول مالیات است، بایستی در این سامانه ثبت شود.

حداکثر زمان دوره ارسال اطلاعات سه ماهه، ۴۵ روز بعد از پایان هر فصل است.

در روش آنلاین، پس از ثبت نام در سامانه و اعتبارسنجی شرکت، کد کاربری و رمز عبور مرحله دوم در اختیار شرکت ها قرار می گیرد و این اطلاعات به صورت پستی و محرمانه ارسال می شود. مسئولیت نگهداری رمز به عهده  شخص حقوقی است.

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:آشنایی مصور با سامانه معاملات فصلی مالیاتی