گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

آمار و برنامه ریزی چگونه باعث موفقیت می شود

آمار و برنامه ریزی به عنوان دو مقوله تفکیک ناپذیر هستند که بر توسعه کشورها تاثیر می گذارند. با استفاده بهینه از تمام ظرفیت ها می توان به تقویت یک نظام آماری غیرمتمرکز و اثربخش کمک کرد تا برنامه ریزان و سیاست گذاران با بهره گیری از آن زمینه های پیشرفت کشور را مهیا سازند.

اطلاعات و آمار به عنوان ابزارهای لازم در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها شناخته می شود و برای نیل به این هدف جمع آوری داده، تجزیه و تحلیل آماری و برنامه ریزی مناسب از مولفه های ضروری آن به شمار می روند.

داده های آماری بنیادی ترین اصل برای برنامه ریزی محسوب و این مقوله ها مهمترین شاخص برای مدیریت کارآمد قلمداد می شود. جمع آوری اطلاعات و داده ها باید به روز باشد و توسعه بدون برنامه ریزی، آمار و اطلاعات محقق نمی شود و این سه لازمه یکدیگر هستند.

توجه به آمار در برنامه ریزی، سیاست گذاری و تصمیم سازی در میان کارشناسان، مدیران و عموم مردم از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

نقش روزافزون آمار واطلاعات به عنوان پیش نیاز کلیه تصمیم گیری ها، سیاست گذاری ها وبرنامه ریزی ها بر کسی پوشیده نیست این نقش در عصر اطلاعات به قدری بدیهی است که نظام آماری کشورها و حجم و کیفیت بانک های اطلاعاتی آنها نه تنها یکی از مهم ترین شاخص های توسعه یافتگی کشورها به شمار می رود، بلکه متقابلا سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها بدون در اختیار داشتن آمار کافی، صحیح و دقیق و به هنگام نیست.

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: آمار و برنامه ریزی چگونه باعث موفقیت می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.