گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

پولی که در حساب کارگزاری ‌ها می‌ماند!

«یک هفته از فروش سهامم می‌گذره، اما هنوز پول تو حسابم نیومده.» این جمله در کنار ده‌ها جمله دیگر، تنها بخشی از گلایه‌های سهامداران کارگزاری ها است که با وجود فروش سهام، هنوز وجه به حساب آن‌ها واریز نشده، مشکلی که کارگزاری ها آن را متوجه سهامدارانی می‌دانند که گزینه درخواست وجه را انتخاب نکرده‌اند.



افزایش معاملات برخط (آنلاین) و امتناع کارگزاری‌ها از پذیرفتن اشخاص در محل دفترشان به دلیل شیوع بیماری کرونا موجب شده آن دسته از سهامدارانی که از داد و ستد در بازار سهام اطلاعات کمی دارند، مجبور شوند سهام خود را به‌صورت اینترنتی معامله کنند.


این موضوع باعث شده عده‌ای از سهامداران پس از معامله سهام، بدون توجه به ثبت «درخواست وجه» منتظر واریز پول از حساب کارگزاری بمانند؛ وقتی از زمان مقرر، که سه روز کاری است، می‌گذرد، در تماس با کارگزاری متوجه می‌شوند که باید گزینه درخواست وجه را ثبت کنند در حالی که حتی پس از ثبت درخواست و انتظار دو روزه باز هم ممکن است به ثبت درخواست دوباره وجه نیاز باشد.


اما سوال این‌جاست؛ آیا به وجهی که بابت فروش سهام در این مدت در حساب شرکت‌های کارگزاری می‌ماند سودی تعلق می‌گیرد؟ و آیا شرکت‌های کارگزاری بابت تاخیر در پرداخت وجه باید جوابگو باشند؟


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: پولی که در حساب کارگزاری ‌ها می‌ماند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.