گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

لغو انحصار کارگزاری ‌ها

با افزایش استقبال سهامداران از بازار سرمایه،‌ موج تازه‌ای از نقدینگی به این بازار روانه شده است این در شرایطی است که بازار سرمایه مدت‌هاست که دچار انحصار شده است تاکنون تمام معاملات صورت گرفته در بازار سرمایه در ۱۰۸ کارگزاری محدود شده است.



بسیاری معتقدند درآمد‌های کارگزاری‌های بسیار بالا است و افزایش معاملات فرصت مناسبی است که کارگزاری‌های تازه‌ای به میدان وارد شوند.


ضمن اینکه این انحصار باعث شده خدمات این کارگزاری‌ها به سهامداران تناسبی با درآمد‌های آنها نداشته باشد.


روز گذشته علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌و‌کار وزارت اقتصاد با اشاره به مصوبات هیات مقررات‌زدایی از لغو شدن انحصار مجوز تاسیس کارگزاری خبر داد.


او در گفت‌وگو  در مورد بررسی مجوز تاسیس کارگزاری بورس به بررسی‌های انجام‌شده توسط هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار اشاره کرد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است تا تاریخ ۳۱/ ۵/ ۱۳۹۹ دستورالعمل جدیدی درخصوص مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری در بورس را با رعایت مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار به نحوی تنظیم کند که در آن تمامی شرایط تخصصی و حرفه‌ای مربوط به کسب‌و‌کار تاسیس کارگزاری در بورس و حتی محدودیت‌های زیرساختی، فنی و نظارتی موجود لحاظ شود.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: لغو انحصار کارگزاری ‌ها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.